حماس: تروریسم اسرائیل تاثیری بر اراده مقاومت لبنان ندارد

یک رهبر حماس با بیان اینکه حمله تروریستی سایبری رژیم اشغالگر به لبنان، ماهیت تروریستی و وحشی این رژیم را نشان می‌دهد، بر ایستادگی کامل مقاومت فلسطین در کنار مردم و مقاومت لبنان تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین طی سخنانی در واکنش به انفجارهای تروریستی سایبری در لبنان، اعلام کرد که تجاوزات دشمن صهیونیستی ضد ملت برادر لبنان و هدف قرار دادن شهروندان غیرنظامی با انفجار دستگاه‌های ارتباطی در مناطق مختلف لبنان که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم شده است را، به شدت محکوم می‌کنیم.

عزت الوشق تاکید کرد: رژیم فاشیست صهیونیستی مسئول کامل پیامدهای این تجاوزات مستمر به لبنان و همچنین تجاوزات وحشیانه قبلی به این کشور، همزمان با جنگ نسل کشی علیه نوار غزه و کرانه باختری است.این حمله تروریستی رژیم صهیونیستی، تجاوزی آشکار به کشور و ملت لبنان و نقض فاحش حاکمیت این کشور است.

این مسئول حماس تصریح کرد: این اقدامات تروریستی، ماهیت وحشی رژیم اشغالگر را نشان می‌دهد که همه کنوانسیون‌ها و هنجارهای بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد. بنابراین جامعه بین‌المللی باید مسئولیت قانونی خود را برای متوقف کردن این تروریسم صهیونیستی که امنیت و ثبات کل منطقه را تهدید می‌کند، بر عهده بگیرد.

عزت الرشق ادامه داد: حماس در کنار مردم لبنان و همچنین قهرمانان مقاومت اسلامی این کشور که شرافتمندانه به حمایت از ملت و آرمان فلسطین ادامه می‌دهند، ایستاده است. بار دیگر تاکید می‌کنیم که این تجاوزات وحشیانه دشمن صهیونیستی، خدشه‌ای به اراده، استواری و شجاعت مقاومت لبنان و نقش و موضع شرافتمندانه آن در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین وارد نخواهد کرد.

این رهبر حماس، همچنین مجدداً بر همبستگی مطلق مقاومت فلسطین با حزب الله و کل مقاومت اسلامی در لبنان و نیز ملت این کشور تاکید کرده و برای شهدای این حمله تروریستی رژیم اشغالگر در لبنان، طلب رحمت و مغفرت و برای مجروحان از خداوند متعال خواستار شفای عاجل شد.

بعد از انفجار دستگاه‌های ارتباطی (پیجرها) در لبنان در روز سه‌شنبه طی حمله تروریستی سایبری رژیم اشغالگر، عصر دیروز چهارشنبه هم، مناطق مختلف لبنان شاهد انفجارهای مشابه در بی‌سیم‌ها و لپتاپ‌ها و ... بود.

در این میان وزارت بهداشت لبنان بامداد امروز (پنج‌شنبه) در تازه‌ترین بیانیه خود از افزایش شهدای انفجارهای عصر چهارشنبه به 20 تن خبر داد.

وزارت بهداشت لبنان همچنین تعداد زخمی‌ها را در انفجار دیروز 450 نفر اعلام کرد. حزب‌الله لبنان نیز تاکنون از شهادت 14 نفر از رزمندگان خود در انفجارهای عصر چهارشنبه خبر داده است.

فراس الابیض، وزیر بهداشت لبنان شب گذشته گفته بود که اکثر جراحت‌های انفجارهای روز چهارشنبه سطحی است، در حالی که اکثر مجروحان انفجارهای روز سه‌شنبه وضعیت متوسط و خطرناکی داشتند. انفجارهای دستگاههای پیجر در روز سه‌شنبه 13 شهید و 2800 مجروح در پی داشته است.

در این راستا یک کارشناس سایبری در گفت‌وگو با تسنیم گفت: بررسی‌های انجام شده از وقایع دیروز و امروز لبنان، نشان می دهد که وجه اشتراک همه انفجارها، داغ شدن و منفجر شدن باتری‌های لیتیومی آنهاست و رژیم صهیونیستی، با نوعی از عملیات سایبری، داغ شدن باتری ها و انفجار آنها را سبب شده است. البته اظهار نظر نهایی منوط به گزارش نهادهای امنیتی است.

سی‌ان‌ان در گزارشی مدعی است گوشی های آیفون، دستگاه‌های ورود و خروج، بی سیم های واکی تاکی و تجهیزات رادیویی خودرو، از موارد منفجر شده طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بوده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس